Relax Vám vydělá peníze

Pohoda , klid, příjemná atmosféra a prostředí. Pro každého z nás jsou to základní atributy pro hezkou dovolenou nebo příjemný zážitek.

Také se vám zdá, že za podobných okolností méně počítáte peníze, protože si říkáte, že stojí za to si takové chvíle užít?

Neděje se to jen nám a zřejmě to není žádná náhoda. Časopis americké marketingové asociace totiž uveřejnil výzkum vědců z Columbia Business School, kteří zjistili, že zákazníci v pohodovém prostředí a dobré náladě utrácejí v průměru o 10 – 15% více peněz.

Výzkumníci také zaznamenali, že když jsou zákazníci uvolnění a v pohodě, přiřazují službám nebo produktům subjektivně vyšší hodnotu než ti méně uvolnění klienti. Uvolnění jedinci mají tendenci přemýšlet o hodnotě služeb a výrobků na abstraktnější úrovni. Například při koupi fotoaparátu se uvolnění zákazníci orientovali  spíše na pocit, co jim výrobek umožní (např. zachycení krásných vzpomínek) a jak hezké by bylo si to dopřát. Naproti tomu ostatní se zaměřili spíše na konkrétní funkce fotoaparátu (velikost rozlišení, hmotnost, rychlost závěrky atd.)

JAK TEDY ZUŽITKOVAT VÝSLEDKY VÝZKUMU PRO ZVÝŠENÍ VAŠICH TRŽEB?

  • Vytvořte klidnou a příjemnou atmosféru od chvíle, kdy klient vstoupí do dveří svým úsměvem, vstřícností a pozorností
  • Maximálně omezte chaos a nepořádek, vybírejte vkusnou, příjemnou a decentní výzdobu salonu
  • Nabídněte s úsměvem malé občerstvení jak před ošetřením, tak po něm, kdy nabízíte klientovi výrobky na domácí péči.
  • Osvojujte si jednoduché relaxační techniky, které pomohou klientům zbavovat se stresu a napětí. Učte je odpočívat a užívat si chvíle pro sebe.
  • Pokud ještě v dnešní době musí klient poslouchat nepříjemné zprávy, linoucí se z rádia, hluboce se zamyslete.  Myslíte, že komentáře k politické situaci opravdu vytváří příjemnou atmosféru?
  • Také se vyhněte hlasité nebo nevhodné hudbě. Vybírejte pečlivě. Uklidňující a pozitivní hudba pomáhá klientovi utrácet ;-)
  • A nakonec – vždy mluvte především o výsledcích – jak dobře bude váš klient vypadat a jak skvěle se bude cítit, až od vás bude odcházet ( a také potom, co bude používat výrobek, který si u vás zrovna koupil…)