Pohoda , klid, příjemná atmosféra a prostředí. Pro každého z nás jsou to základní atributy pro hezkou dovolenou nebo příjemný zážitek.
Také se vám zdá, že za podobných okolností méně počítáte peníze, protože si říkáte, že stojí za to si takové chvíle užít?
Neděje se to jen nám a zřejmě to není žádná náhoda. Časopis americké marketingové asociace totiž uveřejnil výzkum vědců z Columbia Business School, kteří zjistili, že zákazníci v pohodovém prostředí a dobré náladě utrácejí v průměru o 10 – 15% více peněz.
Výzkumníci také zaznamenali, že když jsou zákazníci uvolnění a v pohodě, přiřazují službám nebo produktům subjektivně vyšší hodnotu než ti méně uvolnění klienti. Uvolnění jedinci mají tendenci přemýšlet o hodnotě služeb a výrobků na abstraktnější úrovni. Například při koupi fotoaparátu se uvolnění zákazníci orientovali spíše na pocit, co jim výrobek umožní (např. zachycení krásných vzpomínek) a jak hezké by bylo si to dopřát. Naproti tomu ostatní se zaměřili spíše na konkrétní funkce fotoaparátu (velikost rozlišení, hmotnost, rychlost závěrky atd.)