Při rozhovorech s majiteli úspěšných salonů mi na otázku, co si myslí, že jim přivádí nejvíce nových klientů, odpovídají podobně. Doporučení od těch stávajících. Já osobně jsem přesvědčen, že je to nejlepší, nerychlejší a nejlevnější způsob, jak přilákat nové klienty do vašeho podnikání. Podle statistik se také jednoznačně potvrdilo, že téměř v 75% případů bylo doporučení nejdůležitějším faktorem při výběru salonu potenciálním zákazníkem.
Klienti, kteří přicházejí díky doporučení jsou také daleko více loajální než ti, kteří přijdou na základě speciálních nabídek a akcí. A co jsou základní předpoklady pro to, aby vás někdo doporučil?
Veškerá naše nákupní rozhodnutí, ať už je to nákup služeb nebo jakýchkoliv výrobků není v konečné fázi ovlivněno racionálním uvažováním, ale vždy pocitem, který díky produktu nebo služby budeme mít. A přesně platí citát, že „lidé zapomenou, co jste jim kdy řekli, zapomenou, co jste jim kdy udělali, ale nikdy nezapomenou, jak se u vás cítili. Zeptejte se sami sebe, jak se asi cítí vaši klienti, když navštíví váš salon? Vypadají a cítí se skvěle, když od vás odchází? Jste vy nebo vaši zaměstnanci přátelští, spolehliví, ale hlavně, budujete v klientech pocit důvěry?
Důvěra je klíč k tomu, aby vás někdo doporučil nebo aby si u vás koupil službu či výrobek. Vaši klienti musí cítit, že pokud vás doporučí, budou mít jejich přátelé stejné zkušenosti a pocity, jako oni sami. Nikdo z nás se totiž nechce cítit trapně poté, co někomu poradíme skvělou službu, ale on bude mít opačný zážitek a bude přemýšlet, proč jste ho tam vlastně poslali. Přemýšlejte o tom.
Jak tedy můžou salony nebo spa využít takovou ústní reklamu, která by se mohla šířit mezi přáteli a rodinou vašich klientů?