V tomto dílu seriálu se podíváme na další dva typy podvědomého chování našeho mozku, z nichž ten pod číslem 4 je poměrně dost kontroverzní, nicméně velmi často rozhoduje o našem způsobu přemýšlení nejen v salonech, ale i v běžném životě. 4. Konfirmační zkreslení a motivované usuzování Zní to možná trochu složitě, ale jsou to jedny z našich nejčastějších a nejdiskutovanějších reakcí našeho mozku. Neodmyslitelně...
V minulém úvodním článku jsme si řekli, že naši realitu a rozhodování významně ovlivňuje naše podvědomí. Že jednáme podle jakýchsi naučených šablon, mentálních zkratek, které se nazývají KOGNITIVNÍ ZKRESLENÍ, jejichž pochopení můžeme velmi dobře využít v komunikaci s našimi klienty a samozřejmě také v prodeji služeb a produktů. Pojďme se tedy rovnou vrhnout na další typy zkreslení a jak je využít ve vašich salonech...
Stalo se vám někdy, že jste si dali s klientkou opravdu práci, dopodrobna jí vysvětlili, jaké všechny účinné látky vámi nabízený produkt obsahuje, kolik z nich si firma nechala patentovat, jak dlouho jim produkt při správném dávkování vydrží, a nakonec jste zjistili, že si v parfumerii koupila úplně jiný a dražší výrobek od jiné značky? Nemohli jste pochopit, že jste...
V článku „Neprodávejte, pomáhejte“ jsme si řekli, proč bez prodeje domácí péče není nikdy možné naplnit poslání pracovníků v salonech krásy, jak se na prodej dívat a jak jej správně pochopit. Klíčovou podmínkou k tomu, abyste mohli vaši nabídku a produkty správně vysvětlit sestavit, je ovšem zjistit, co klienti přesně chtějí. Možná vám přijde otázka v nadpisu trochu zvláštní, ale v tom vědět,...
Zajištění toho nejdůležitějšího – spokojenosti klientů a jejich následné ochoty opakovaně v salonech nakupovat, je souborem velkého množství každodenních rozmanitých činností, rozhodnutí či návyků. Provozovatelé salonů krásy se mě často ptají, zda jim můžu prozradit nebo připomenout některé tipy a zákonitosti, které jsou důležité pro úspěšné provozování salonu. Sestavil jsem alespoň 8 vybraných a základních, které by rozhodně neměly...
Poměrně často se v poslední době objevují v různých skupinách kosmetiček na sociálních sítích příspěvky a dotazy, jak řešit nepříznivé dopady lockdownů, zapříčiněných koronavirem. Některým salonům během posledního roku ubyli klienti a pochopitelně se snaží všemi možnými způsoby přilákat nové zákazníky a situaci vrátit do starých kolejí. Občas se ale majitelé těchto salonů uchylují k tomu nejhoršímu řešení – přechodnému snížení cen svých služeb na minimum...
To je nejlepší rada a pomůcka, která vám může pomoct v nabízení a prodeji ošetření a domácí péče, pokud si sami sebou nejste jisti. Patříte do skupiny lidí, kteří mají při nabízení čehokoliv, za co by měli chtít peníze, strach z nepříjemného pocitu, že budou odmítnuti? Nebo je vám nepříjemná myšlenka, že by vás vaši klienti mohli vnímat tak, že jim něco...
Dopřát klientům „něco navíc“ nebo je nalákat na speciální akce a pobídky je jeden z nejčastějších a nejlépe fungujících způsobů, jak přitáhnout pozornost nových potenciálních zákazníků k vašemu salonu, nebo motivovat stávající klienty, aby u vás častěji a rádi utratili více peněz. Nejhorší, co můžete dělat a co se v salonech stále a velmi často děje, jsou nabídky výrazných slev na dražší a tím pádem většinou...
Prodej – magické slovo, které prostupuje celým naším životem a veškerou naší komunikací. Téměř si ani neuvědomujeme, že všichni lidé na světě něco prodávají několikrát denně neboli přesvědčují ostatní o věcech, kterým věří. A nemusí to být zdaleka jen nějaký produkt nebo služba, ale prodáváme vždy, když s někým debatujeme, chceme, aby někdo jiný podpořil náš nápad, když si...
Jistě budete souhlasit s tím, že výsledkem vašeho podnikání by jistě neměla být situace, kdy se fyzicky a psychicky udřete, navíc na úkor vašeho soukromí. Věřím, že cílem vašeho snažení v salonech krásy je radost a uspokojení z krásné a kreativní práce, která má smysl a viditelné výsledky, za kterou ale zároveň dostanete důstojně zaplaceno natolik, abyste měli čas a prostředky na spokojený osobní život a na...