Vždy se mi líbilo, když jsem četl, slyšel nebo viděl příběhy o úspěšných lidech, kdy většinou všichni vzpomínali na životní rádce a učitele, kteří jim předávali moudra ze svého oboru. Myšlenky, které si mnohokrát ověřili během své kariéry, které jim pomáhaly v rozhodování a spoluvytvářely jejich postoj k životu a podnikání.
Možná jsem neměl štěstí, ale přímo pro podnikání v oborech krásy jsem jich zaznamenal minimum. Následující myšlenky a rady jsem dlouho sbíral a zapisoval jako střípky z různých zdrojů a materiálů z oblasti psychologie, osobního rozvoje a marketingu.
Jsou natolik univerzální a pravdivé s velkým přesahem do všech oblastí života, že jsem si je dovolil jen malinko poupravit pro náš obor, aby i pro nás byly inspirací. Tady jsou:
Není váš problém, když někdo jiný krachuje, nedaří se mu a má nízké ceny. Základem je věci a změny zkoušet a to co FUNGUJE zopakovat – příště to bude ještě lepší.
Přespříliš pracovat je zbytečné, ale i hloupé. Není pravda, že kdo více pracuje, více udělá. Jen více pracuje. Uniká mu podstata – problémy se snaží řešit jen další prací, pak je unavený a neproduktivní. Začíná tím ztrácet úsudek, co je podstatné a co ne.
Vidíte za sebou nějaké výsledky? Chlubí se zákazníci, jakou mají pleť díky vám? Máte z práce to, co chcete? Cítíte uspokojení nebo pracujete ze setrvačnosti?
Když si představíte to nejlepší pro sebe (nemusíte to mít nutně doma), přitahujete stejně smýšlející lidi, kterým se to bude líbit a budou to chtít také. Když vymýšlíte a děláte něco pro sebe, přesně víte i jak na to.
Vše, co vás napadne, zůstane pouze nápadem, dokud neuděláte první krok.
Vždy se najde čas, když člověk chce -např. místo televize nebo jít čas od času o hodinu později spát. I pokud vaše představa nevyjde, nic hrozného se vám nestane, každý den budete stejně dělat tu samou práci jako doposud. Nesplnění vašich snů je pouze vaše zodpovědnost.
Musíte tomu opravdu věřit a všem to ukažte. Jen silným postojem a rozhodností získáte fanoušky. Nikdy nemůžete uspokojit všechny!, ale když si budete stát za svým přesvědčením, budete mít takové zákazníky, kteří to ocení. Když sami nevíte, čemu věříte, můžou zákazníci vše zpochybnit a znejistí vás.
Není nic horšího, než když řeknete, že poskytujete špičkovou službu, ale u vás je zima, nepořádek a zákazníkům se věnujete jen napůl. Zákazník u vás musí být spokojenější, než očekával – pak se vrací a doporučuje vás.
Neberte peníze od člověka, který je bude chtít vrátit tím, že bude spolurozhodovat o chodu salonu.
Máte jiné zdroje peněz, abyste si mohli dovolit tak nákladný koníček? Jestli ne, asi je čas na změnu.
Mít málo není špatné, omezené zdroje vás nutí pracovat jen s tím, co máte. Nemůžete plýtvat a nutí vás to přemýšlet a tvořit. (vzpomeňte např. na zbraně ze lžiček ve vězení, na Hemingwaye, který dosáhl slávy díky jednoduchému a jasnému jazyku atd.). = Pracovat s jednou značkou je levnější a jednodušší než mít více značek!
Nečekejte na dokonalá řešení, nikdy nepřijdou. Je lépe udělat v tu chvíli to nejlepší rozhodnutí a říci si splněno. Jedině tak získáte rytmus a můžete jít na další změnu.
Věřit, že to, co prodáváte je vynikající a každému to říci. Navíc to podpořit vlastní zkušeností, jak jste k tomuto přesvědčení dospěli. Je to totiž ten nejlepší argument pro rozhodování o koupi. Vyberte si, co na produktu máte nejradši a to vyzdvihněte. Pak už nerozhoduje cena, balení, ale doporučená kvalita.