Jak se Vám líbily postřehy z prvního dílu? Doufám, že Vás inspirovaly alespoň k zamyšlení a některá z nich se stanou součástí vašeho života. Dobré rady by se měly dávkovat, protože si zaslouží si je v klidu přečíst, popřemýšlet o nich a měly by mít čas se usadit pořádně v hlavě. Proto jsem se je také rozdělil na dvě části, tady je druhá z nich:
Znáte pořad Ano, šéfe? Stejně jako v restauraci, i v salonu platí mít menší nabídku, ale aby služba byla naprosto špičková. Nabídka by měla mít logiku a ošetření by se měla dát doplňovat. Pak se dá kvalita nabídky stále vylepšovat.
Co budou lidé chtít i za 10 let. Dotek, energie, relax. Jakmile začnete podléhat módním trendům, budete stále hledat novou klientelu. Móda pomíjí (solárka, prodloužení řas, permanent…). Když se zaměříte na trvalé vlastnosti, podchytíte věci, které z módy nevyjdou.
Příliš pracovat a chodit pozdě spát se nevyplácí. Získáte tak pouze:
Nikdy nebudete mít dost času ani chuti když vidíte, že seznam úkolů je nekonečný. Rozdělte ho na malé části, tím budete mít dobrý pocit z plnění a půjdete kupředu. Na setřídění myšlenek je skvělá třeba myšlenková mapa. Vyzkoušejte.
Jste-li úspěšní, najde se někdo, kdo vás bude chtít kopírovat, proto se ochraňte tím, že se stanete součástí své služby. Vneste jedinečnost svého myšlení do všeho, co děláte. Udělejte ze své služby něco, co jiný nedokáže. Prodávejte svůj způsob myšlení, vložte sebe samu do způsobu, jak službu prodáváte, jak ji popisujete a jak ji podporujete. Vás osobně ze služby nikdo neokopíruje.
Když budete poslouchat pouze své zákazníky a každému požadavku budete chtít vyhovět, ztratíte identitu a rozpadne se vám váš koncept. Zničení vašeho podnikání nestojí za uspokojení jen několika rozmařilých klientů. Buďte slušní, ale dodržujte svá pravidla. Zákazníkům vysvětlete své postoje – vesměs máme velkou míru pochopení. Cílem je, aby služba vyhovovala vám samotným, abyste to stále byli vy.
Hodně se ptejte na zvyky a odhadujte povahu a potřeby klienta. Vždy dbejte na to, aby koupený produkt používal. Co je vám platné, že ho přesvědčíte ke koupi pěti produktů najednou, když mu doma budou ležet = příště už si nic nekoupí, protože bude mít pocit, že naletěl a koupil věc, která vypadala skvěle pouze ve vašich očích.
Je to nejlepší způsob reklamy a získáte fanoušky, kteří si k vám vytvoří pouto a získáte jejich věrnost. Budou vás respektovat, budou vám věřit a doporučovat vás. Nejslavnější lidé jsou známí proto, protože se dokáží podělit o vše, co umí. Dobře totiž ví, že pouze samotné recepty nestačí, proto se nebojí konkurence. Je to propagace vás samotných.
Víte, že vaše služba je natolik dobrá, že její ochutnávku můžete dát zdarma, protože si zákazník přijde pro další sousto už s penězi. Udělejte ochutnávku a věřte v kvalitu toho, co nabízíte. Jestli si nejste jisti = tak jste nevytvořili dostatečně silnou nabídku a cítíte rezervy.
Každé vaše slovo, každý email, každý telefonát i každá pozornost a detail je střípek, který rozhoduje o spokolenosti zákazníka a o vaší prestiži.
Jakákoliv viditelná změna vyvolá určitou reakci. Zákazníci jsou zvyklí na určitý styl a změna je narušením řádu, který chtějí vrátit. Vydržte měsíc a vše se usadí. Musíte obhájit svá rozhodnutí, kterým věříte. Určité protesty jsou normální, vaše postoje jen vysvětlujte, říkejte, že rozumíte zákazníkovým připomínkám, ale že jste přesvědčeni, že změny jsou pro jejich dobro. Časem si každý zvykne.
Vše, co řeknete a uděláte, jak vystupujete, taková úroveň bude i vašeho salonu. Jak se prezentujete mezi lidmi, takový obraz si udělají i o vašich službách.
Krásným příkladem je reklama na Nespresso – like a star. Chce ukázat to, že s každým zákazníkem by se mělo jednat, jako by byl hvězda. Každý se tak chce občas cítit a je to návykové :-).