Jistě budete souhlasit s tím, že výsledkem vašeho podnikání by jistě neměla být situace, kdy se fyzicky a psychicky udřete, navíc na úkor vašeho soukromí.
Věřím, že cílem vašeho snažení v salonech krásy je radost a uspokojení z krásné a kreativní práce, která má smysl a viditelné výsledky, za kterou ale zároveň dostanete důstojně zaplaceno natolik, abyste měli čas a prostředky na spokojený osobní život a na vaše záliby a volnočasové aktivity. Jak si tedy jednoduše zvýšit váš příjem, abyste si mohli dovolit méně pracovat?
K tomuto cíli vede několik cest, ale stačí, když budete vždy myslet na čtyři základní:
Jeden z klíčů, soustředění se na „správné“ klienty, kteří vás jen nepřipravují o čas a energii a to, jak zjistit, kteří to jsou, jste si už přečetli v tomto článku. Pojďme si tedy rozebrat zbývající 3 body:
Jak se cítíte při představě, že byste své služby měli zdražit? Zrychlí se vám při této myšlence tep a cítíte nepříjemné pocity v oblasti žaludku, nebo to berete jako samozřejmost a nemáte s tím problém? Ze zkušenosti je to u většiny salonů ten první případ. Neopodstatněný strach z toho, co by si klient mohl pomyslet a jak by mohl zareagovat nás často paralyzuje a podsouvá myšlenky, jestli naše služba za ty peníze vůbec stojí.
Je třeba si uvědomit, že při stanovení ceny vašich služeb samozřejmě musíte brát v úvahu i náklady na energie, jednorázový materiál, benzín, telefony, materiál na práci, ale i vaše vzdělání. Všechno jsou položky, které se zdražují naprosto pravidelně a bereme to jako samozřejmost. Proto byste i pravidelné zvyšování vašich cen měli brát jako běžnou součást vašeho podnikání, protože to takto bez problémů vnímají i vaši klienti.
Doporučuji zdražovat pravidelně každý rok po menších částkách, než jednou za pět let skokově. Pak si také můžete být jisti, že si cenového zvýšení vaši klienti buď ani nevšimnou, nebo ho zaznamenají, ale u další návštěvy už ho neřeší.
Třeba si řeknete, že nějaké drobné zdražení pro vás nemá vlastně význam a není třeba nad tím přemýšlet. Možná ale budete překvapeni. Spočítali jste si někdy, kolik peněz za rok získáte zvýšením ceny vašich služeb o pouhých 100,-, což je pro klienta opravdu nepodstatná částka? Řekněme, že denně reálně obsloužíte 5 klientů. Pak výpočet vypadá následovně:
5 lidí denně x 100,-Kč x 21 pracovních dnů v měsíci x 12 měsíců = 126000,-Kč/rok. To už je zajímavá částka na pořízení vaší dovolené, nebo pro zvelebení salonu, co říkáte?
Prodej domácí péče a důvod, proč domácí péči nabízet a vysvětlovat je natolik zásadní, že se mu budu věnovat samostatně v dalších článcích. Pravidelně na toto téma pořádám také populární seminář.
Prozatím si připomeňme jedno pravidlo, které vám ve zvyšování výdělku vždy pomůže a to je – myslete za klienta. Jaký další produkt by mohl např. posílit účinek toho původního, který další by mu mohl pomoci, nebo který další by mohl potřebovat. Tzn. ke krému vždy patří sérum, k odličovacímu mléku tonikum, nebo k řasence odličovač očního okolí.
Stejné je to u dodatkové péče v salonu, když to vaše značka nebo nabídka umožňuje – k ošetření pleti můžete nabídnout např. kúru na oční okolí, rychlou manikúru na lehátku během působení masky, nebo peeling paží a dekoltu. Už jen to, že na nabízení takových doplňků nebudete zapomínat a budete se snažit o nich alespoň zmiňovat, zvýší vaše tržby podle zkušeností až o 20 %.
To se pro vás vlastně stává nutností v případě, pokud chcete služby v salonu rozšiřovat, salon rozvíjet, nebo jednoduše máte tolik klientů, že si říkáte, že by byla škoda je odmítat. Anebo už prostě nechcete tolik pracovat a rádi byste, aby vám salon vytvářel pasivní příjem i v době, kdy budete na zasloužené dovolené, v době nemoci nebo si dovolíte jít do důchodu.