Každý majitel salonu potvrdí, že budování klientely je jeden z nejtěžších úkolů, který potřebuje zvládnout. Když klientů v salonu začíná přibývat, tak přichází další fáze – pečlivě si je evidovat, třídit a získávat o nich co nejvíce informací. Vytváříte si tak to nejcennější, co pro vaše podnikání potřebujete – databázi klientů.
Celá tato databáze se pak skládá z karet klientů a je s podivem, kolik kosmetiček tyto karty buď málo používá, neumí s nimi správně pracovat nebo jak neúplné či nedostatečné záznamy v nich mají.
Když chcete založit kartu klienta, pochopitelně potřebujete kontaktní údaje, se kterými pak dále pracujete. Osobní údaje můžete získat různými způsoby, ale vím, že mnohým kosmetičkám je nepříjemné se na tyto informace ptát s obavou, že otázky tohoto typu nebudou osloveným příjemné. Takové obavy jsou sice zbytečné, protože většina dotázaných s tím nemá žádný problém, nicméně pro tyto účely může dobře posloužit tento jednoduchý dotazník, který si po stažení můžete upravit podle svých potřeb. Používejte ho vždy po prvním ošetření, kdy nového klienta poprosíte o jeho vyplnění u šálku čaje nebo kávy před placením.
Nezapomeňte klienta vždy informovat o vaší absolutní diskrétnosti a o tom, že jeho údaje jsou ve vaší databázi v naprostém bezpečí a používáte je výhradně ke komunikaci s ním.
To znamená, že nehledáte stále jen nové zákazníky a dále také, že nemůžete věnovat úplně stejnou pozornost všem lidem, kteří vás kdy navštívili. Nechápejte mě špatně, služba samotná musí vždy proběhnout perfektně, jde pouze o následný servis a výhody.
Do karet si zapisujete úplně všechny informace, které od klienta dostanete:
Dále ovšem také informace o rodině, o partnerovi a dětech, významné dny, aktivity, ale i detaily, jakou kávu a čaj v slonu nejraději pije a jestli sladí, jakou preferuje hudbu při ošetření, jestli má rád teplo, více pod hlavou atd.
Jsou to zdánlivě drobnosti, ale právě ty klient nejvíce a pozorně vnímá, rozhodují o tom, jak se u vás klient cítí a vzbuzujete v něm pocit výjimečnosti.
Díky těmto podrobným poznámkám budete přesně vědět:
Do karty je vždy dobré nahlédnout před příchodem klienta, abyste věděli, na co při dnešní návštěvě navázat, nebo vám může pomoci najít téma k zahájení rozhovoru. Když na to nezbývá čas a klient už na vás čeká, klidně si poznámky pročtěte i před ním, jak to známe u doktora, když si prohlíží záznamy pacientů.