Proč je důležité pracovat s kartami klientů

Proč je důležité pracovat s kartami klientů

Každý majitel salonu potvrdí, že budování klientely je jeden z nejtěžších úkolů, který potřebuje zvládnout. Když klientů v salonu začíná přibývat, tak přichází další fáze – pečlivě si je evidovat, třídit a získávat o nich co nejvíce informací. Vytváříte si tak to nejcennější, co pro vaše podnikání potřebujete – databázi klientů.

Celá tato databáze se pak skládá z karet klientů a je s podivem, kolik kosmetiček tyto karty buď málo používá, neumí s nimi správně pracovat nebo jak neúplné či nedostatečné záznamy v nich mají.

Když chcete založit kartu klienta, pochopitelně potřebujete kontaktní údaje, se kterými pak dále pracujete. Osobní údaje můžete získat různými způsoby, ale vím, že mnohým kosmetičkám je nepříjemné se na tyto informace ptát s obavou, že otázky tohoto typu nebudou osloveným příjemné. Takové obavy jsou sice zbytečné, protože většina dotázaných s tím nemá žádný problém, nicméně pro tyto účely může dobře posloužit tento jednoduchý dotazník, který si po stažení můžete upravit podle svých potřeb. Používejte ho vždy po prvním ošetření, kdy nového klienta poprosíte o jeho vyplnění u šálku čaje nebo kávy před placením.

Nezapomeňte klienta vždy informovat o vaší absolutní diskrétnosti a o tom, že jeho údaje jsou ve vaší databázi v naprostém bezpečí a používáte je výhradně ke komunikaci s ním.

Jak tedy s kartami pracovat?

  1. snažte se kromě telefonního čísla získat i emailovou a poštovní adresu. Jsou velmi důležité pro další marketingovou i osobní komunikaci. Obzvlášť klasická poštovní korespondence se dá využít pro získání klientova pocitu výjimečnosti a tento typ komunikace získává v době světa internetu punc luxusu a je navíc velmi osobní
  2. Vyplněné karty pak využíváte dvěma způsoby:
  • pro informace důležité při ošetření a práci s klientem v salonu
  • při zpracování jednoduchých statistik.

 Proč jsou pro vás jednoduché statistiky tak důležité?

  • Snadno podle karet identifikujete, kdo jsou vaši nejlepší klienti, jak často k vám chodí a kolik peněz u vás utrácí. Takové informace jsou velmi cenné pro další práci s nimi. Celé tajemství úspěchu salonu totiž spočívá v tom, že se zaměřujte především na skupinu právě těch nejlepších klientů a snažíte se je všemi možnými způsoby motivovat k častějším návštěvám u vás v salonu a větším nákupům. Jsou to právě oni, kteří tvoří základ vašeho podnikání a kteří rozhodnou o tom, jak se vám v budoucnu bude dařit.

To znamená, že nehledáte stále jen nové zákazníky a dále také, že nemůžete věnovat úplně stejnou pozornost všem lidem, kteří vás kdy navštívili. Nechápejte mě špatně, služba samotná musí vždy proběhnout perfektně, jde pouze o následný servis a výhody.

  • Odhalíte díky ní „spící klienty“, kteří u vás delší dobu nebyli. Tito klienti už mají s vaším salonem zkušenost, ale také důvěru k vám, kterou si u nových musíte teprve budovat. Je proto daleko levnější a jednodušší oslovit a motivovat se zajímavou nabídkou právě je, aby se k vám vrátili, než hledat cestu k dalším novým zákazníkům. Jak to udělat vám prozradím při osobní konzultaci nebo na semináři.

S čím vám karty pomohou při práci v salonu?

Do karet si zapisujete úplně všechny informace, které od klienta dostanete:

  • Případné kontraindikace
  • Jakou preferuje péči
  • Jak se o svoji pleť doma stará, jakým způsobem si ji čistí, jak si ji chrání a jak se líčí
  • Jeho preference v péči o pleť a životní styl
  • Jaké potřeby má jeho pleť a na co se chce zaměřit
  • Reakce na vzorky
  • Veškeré produkty, které si u vás koupil a kdy
  • Všechna ošetření, která u vás absolvoval

Dále ovšem také informace o rodině, o partnerovi a dětech, významné dny, aktivity, ale i detaily, jakou kávu a čaj v slonu nejraději pije a jestli sladí, jakou preferuje hudbu při ošetření, jestli má rád teplo, více pod hlavou atd.

Jsou to zdánlivě drobnosti, ale právě ty klient nejvíce a pozorně vnímá, rozhodují o tom, jak se u vás klient cítí a vzbuzujete v něm pocit výjimečnosti.

Díky těmto podrobným poznámkám budete přesně vědět:

  • Jaké potřeby pleti jste při minulé návštěvě řešili a jakým typem ošetření
  • Na jakém dalším postupu jste se domlouvali
  • Kdy a jaký produkt na domácí péči mu dochází a co dalšího mu můžete nabídnout. Buď jako doplnění stávající péče, nebo jako součást nového programu, který jste klientovi navrhli a také si s ním odsouhlasili.

Do karty je vždy dobré nahlédnout před příchodem klienta, abyste věděli, na co při dnešní návštěvě navázat, nebo vám může pomoci najít téma k zahájení rozhovoru. Když na to nezbývá čas a klient už na vás čeká, klidně si poznámky pročtěte i před ním, jak to známe u doktora, když si prohlíží záznamy pacientů.

Tagy: